Inside Outside Circle

15 juli 2016 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Nee, is dat de wekker? Mijn hele lijf smeekt om meer slaap. Ik de verte hoor ik echt het geluid dat ik herken als mijn wekker. Licht protesterend kom ik mijn bed uit. Loop naar de andere kant van de kamer en zet de wekker uit. Bijna automatisch loop ik terug naar mijn bed, waar ik bijna weer in kruip. Toch besluit ik heel wijs om onder de douche te stappen. Training dag 4 komt eraan. 5,5 Uur daarvoor stapte ik pas in bed. Je kunt het vast niet geloven, maar het was elke minuut te laat naar bed gaan waard. Gisteren was training dag 3 die ze ook wel Disneyday noemen. Omdat we maar tot 13.00 training hebben, is er s middags de mogelijkheid om Disney te bezoeken. Dat doen we dan natuurlijk ook. Samen met de andere Nederlandse mensen vertrek ik naar Disney. Een immense parkeerplaats doemt op, als we door de toegangspoort binnen rijden. Vanaf rij 417 waar we kunnen parkeren rijden en treintjes naar de ingang van Disney. Eerst moeten we het water over. We kiezen ervoor om met de boot te gaan. Hoe gaaf is dat. Om 15.00 lopen we Disneyland binnen. Ik kan niet met woorden beschrijven hoe magisch de wereld is die we binnen lopen. Werkelijk elk hoekje en detail is af. Over alles is nagedacht. Ik kijk mijn ogen uit. Disney is net als Kagan het moet precies zijn.
Deze morgen in de training deden we Inside Outside Circle een structuur die wij in Nederland Binnen Buitenkring noemen. Met 200 man in een paar seconden twee cirkels vormen is een kunst op zich. Iets wat menig leerkracht niet zal lukken. Maar omdat Kagan alleen de beste toelaat tot zijn team, staan we binnen een minuut in 2 kringen van 100 mensen. De binnenkring tegenover de buitenkring. Knap werk van Tom.
Ook mogen we ervaren dat het echt niet goed is om een competitiefactor toe te voegen als je kinderen iets probeert te leren. Hoe dat ging verklap ik niet, dat mag iedereen zelf een keer ervaren.

Ik voel dat de slaap weer sterker wordt dan de wil om wakker te blijven. Ik geef me eraan over. Morgen is de laatste trainingsdag. Ik ben heel benieuwd wat ons nog te wachten staat.
Dit weekend heb ik meer tijd voor een langer en leuker verhaal.

Slaap lekker