Het vertrek

24 april 2017

We zijn al vroeg naar bed gegaan. Om 23.00 ben ik al weer wakker. Te veel adrenaline in mijn lijf. Slapen lukt niet meer. Om 2.30 ga ik douchen en om 3.00 komt mijn vader op de koffie. Het is wat chaotisch. Doordat Jelle de afgelopen dagen zo ziek was, zijn dingen anders gegaan dan wanneer we rustig de tijd hadden om de reis voor te bereiden. Nu deden we alles toch met de gedachte dat we eventueel moesten annuleren in ons achterhoofd. Zo heb ik naar half ingepakt. Erik sjouwt de koffers naar beneden en verdeeld ze over zijn auto en die van mijn vader. Er zitten er nu drie en een kleine in mijn auto, de andere twee doe ik bij je vader zegt hij. Ik roep er nog achteraan 3 mag ik hopen. Om 3.30 rijden we weg. En na een reis zonder files komen we om 4.30 op Schiphol aan. Met maar 5!!! grote joffers en 1 kleine medische koffer. We missen er een. Eerst dacht ik dat het een flauw Erik grapje was. Maar nee, Tom zijn koffer stond nog thuis. Een hoop verwijten over en weer, waarna onze groe held Tom zei. Ik rij wel op en neer zonder files moet ik het redden. Ik besloot alleen met de kinderen onze koffers alvast in te checken en door de douane te gaan. Erik bleef in de vertrekhal wachten. Tot mijn grote verbazing kon ik met de kinderen alleen zonder vragen door de douane. Ik zal er wel heel betrouwbaar uitzien. Gelukkig sloot Erik om 7.00 weer bij ons aan. En konden we eindelijk rustig vertrekken.